news





the newest reviews

Chaos Echœs

Mouvement ___2018
Śledzę ten zespół od samych ich początków, jeszcze pod szyldem Bloody Sign i kontakt z tymi Francuzami zawsze robił mi dobrze. Wprawdzie forma pierwszego długograja nagranego już po zmianie nazwy była dla mnie osobiście rozczarowująca, ale staram się zrozumieć zamysł; muzyków, którzy zapowiadali to jako pierwszą część z trzyczęściowego cyklu, gdzie “Transient”, jak sama ...





Betrayer

Scaregod ___2018
Wreszcie! Wreszcie w pełni godny następca genialnego “Necronomical Exmortis” - demo, które wyniosło Betrayer na top death metalowej sceny w naszym kraju i którego, w mojej ocenie nie pobili już ani na “Calamity”, ani tym bardziej powrotnym “Infernum in Terra” - obydwa skądinąd zajebiste albumy, ale albo każdemu odrobinę czegoś brakowało, albo czegoś było za dużo - nawet ...





news

  • Satyricon na Helliad Fest 2019

    2018-12-08

    Satyricon, norweska legenda metalu, to główna gwiazda festiwalu Helliad Fest 2019, który odbędzie się w przyszłym roku w Gdyni. To już trzeci ogłoszony zespół, który wystąpi w Parku Kolibki 24 sierpnia 2019 roku.

    Satyricon w przyszłe wakacje wystąpi na jedynym koncercie w Polsce podczas pierwszej edycji Helliad Fest 2019. Poza norweskim zespołem organizatorzy potwierdzili występ polskich formacji Decapitated oraz Obscure Sphinx. Łącznie na dwóch scenach zagra 9 zespołów z Polski i zagranicy. Ponadto, organizatorzy postanowili przekazać 1+1% przychodów z grudniowej sprzedaży biletów organizacjom wspierającym osoby z niepełnosprawnością.

    To pierwsze takie wydarzenie na Pomorzu, którego celem jest stworzenie nowej jakości festiwalu, łączącego wysoki poziom polskiej sceny metalowej z kolebką ciężkiego brzmienia - Skandynawią. W parku w gdyńskich Kolibkach ustawią się dwie duże sceny, czego efektem będzie potężna dawka zróżnicowanych stylów death, black i doom metalu.

    Całe przedsięwzięcie, wzorem kultury skandynawskiej, charakteryzuje mocno rodzinny charakter. Helliad Fest aktywnie wspiera wymianę kulturową w obrębie całej Europy, łącząc doznania artystyczne z promocją wartości takich jak równość, tolerancja i więzi społeczne. Organizatorzy zapraszają całe rodziny, zapowiadając nawet wydzielenie strefy Kids Zone z animacjami dla najmłodszych.

    Festiwal rozpocznie klubowy dzień poprzedzający, gdzie, pod wspólnym logiem Helliad Fest, zobaczymy na scenie kolejne sześć zespołów. Więcej informacji poznamy niebawem.

    Bilety dostępne są za pośrednictwem Eventim, a dokładną rozpiskę zespołów można znaleźć na profilu festiwalu na Facebooku oraz na oficjalnej stronie internetowej.

    Jesteśmy bardzo zadowoleni, że gwiazdą pierwszej edycji Helliad Fest jest kultowy zespół Satyricon. To podkreśla, jak wyjątkowy jest Helliad. Od pierwszego dnia postawiliśmy sobie za cel zorganizować trójmiejską imprezę na światowym poziomie i udało się nam. Zaproszone przez nas zespoły prezentują różne odmiany ciężkiego grania, ale łączy je wysoki poziom artystyczny. Dotychczas nie mieliśmy takiego wydarzenia na Pomorzu. Program festiwalu doskonale odwzorowuje charaktery organizatorów i pokazuje, że nie boimy się sięgać wysoko i mieszać ze sobą różne klimaty muzyczne. Mamy nadzieję, że uczestnicy dadzą nam wotum zaufania i po wakacjach będziemy mogli rozpocząć prace nad kolejną edycją – mówi Magdalena Górecka, pomysłodawca i organizator Helliad Fest.

     

    www.facebook.com/helliad
    helliad.com

    added by: Olo
    source: Helliad Production

    SatyriconHelliad FestHelliad ProductionDecapitatedObscure Sphinx


Reinfection

Czy damy radę wpasować się w panujące dzisiaj trendy tego nie wiem. Mam nadzieję, że tak i płyta zdoła troszkę namieszać i odbije się to echem w środowisku. Mam też nadzieję, że będziemy w stanie pokazać, że scena ma się dobrze i zachęcić innych do tego że warto coś robić mimo tego, że się mieszka daleko od siebie.

Nuclear Holocaust

Jest old school, bo nie zagraliśmy ani jednego oryginalnego dźwięku, kawałki są krótkie, jest w nich mnóstwo thrashu i punka, szczypta death metalu – to dla wielu będzie właśnie przepisem na grindcore, zmieniają się tylko proporcje. Nie boli nas ta łata, nie chce nam się też szukać innej.

Ulcer

Może dzięki uwielbieniu Dissection jest na Heading Below więcej melodii? Może za sprawą Testimony of Ancients znalazły się klawiszowe podkłady? Być może dlatego, że kochamy Autopsy jest więcej tłustych zwolnień? Jakoś tak to wszystko naturalnie przyszło.