POlitykowanie
Moderatorzy: Nasum, Heretyk, Sybir
Regulamin forum
"Ludzie, którzy nie potrafią kontrolować własnych emocji, próbują kontrolować zachowania innych ludzi" - John Cleese
"Ludzie, którzy nie potrafią kontrolować własnych emocji, próbują kontrolować zachowania innych ludzi" - John Cleese
- trup
- Biały Weteran Forume Tańczący na Kurhanach Wrogów
- Posty: 16903
- Rejestracja: 26-11-2009, 14:38
Re: POlitykowanie
Czy osoby są za czy są zaprzeciw?
\/
Powołajmy niezależną instytucję do nadzoru służb specjalnych. Propozycja Rzecznika Praw Obywatelskich i grupy ekspertów
Data: 2019-09-23
">> Rzecznik Praw Obywatelskich wraz z grupą ekspertów proponuje powołanie specjalnego niezależnego organu, który zajmowałby się nadzorem nad działalnością służb specjalnych i mógł rozpatrywać skargi indywidualne na działanie służb
>> Drugim filarem reformy służb policyjnych i specjalnych powinno być przyznanie jednostce prawa do informacji o byciu przedmiotem zainteresowania ze strony uprawnionych instytucji i prawa dostępu do przetwarzanych przez nie danych osobowych.
>> 23 września raport ekspertów z głównymi założeniami reformy został przedstawiony w Biurze RPO ekspertom i przedstawicielom służb specjalnych i policyjnych oraz organizacji prokuratorów, sędziów i społeczeństwa obywatelskiego.
>> Dokument adresowany jest do wszystkich sił politycznych w Polsce. Autorzy mają nadzieję, że stanie się on przedmiotem refleksji ze strony wszystkich kluczowych partii politycznych, ale także środowisk akademickich, dziennikarskich, pozarządowych i opiniotwórczych.
Potrzeba reformy
Autorzy raportu zauważają, że w odróżnieniu od innych państw demokratycznych w Polsce nigdy de facto nie dokończono procesu budowania nowoczesnych służb specjalnych. Brakującym elementem jest niezależny organ, który sprawowałby nadzór nad nimi. Skutek jest taki, że np. wciąż niewyjaśniona jest kwestia czy Centralne Biuro Antykorupcyjne zakupiło platformę do podsłuchów Pegasus.
Od kilku lat sytuacja obywatela jako potencjalnej ofiary nadużyć ze strony służb specjalnych - znacząco się pogorszyła.
Zmiany legislacyjne przyjęte w 2016 r. pogłębiły deficyt w ochronie praw obywatelskich:
>> nowelizacja ustawy o Policji z 2016 r. pozwoliła służbom specjalnym na praktycznie nieograniczone sprawdzanie tzw. danych internetowych;
>> wprowadzony mechanizm sprawdzania korzystania przez służby z tzw. metadanych daje raczej ułudę kontroli niż zapewnia poczucie bezpieczeństwa dla obywateli (sprawozdania statystyczne weryfikowane przez sądy);
>> w 2016 r. została także uchwalona ustawa o działaniach antyterrorystycznych, która przyznała służbom szereg dodatkowych uprawnień, ale także wyłączyła w zasadzie cudzoziemców spod ochrony konstytucyjnej jeśli chodzi o możliwą inwigilację;
>> nowelizacja Kodeksu Postępowania Karnego przyznała możliwość korzystania w procesie karnym z tzw. „owoców zatrutego drzewa", czyli dowodów zdobywanych nielegalnie (art. 168a k.p.k.). Tego typu zasada procesowa otwiera pole do różnego rodzaju nadużyć ze strony funkcjonariuszy policji, prokuratorów oraz funkcjonariuszy służb specjalnych.
W przypadku wszystkich trzech ustaw, Rzecznik Praw Obywatelskich składał wnioski do Trybunału Konstytucyjnego. Zostały one jednak przez RPO wycofane, ze względu na zasiadanie w składzie sędziowskim osób nieuprawnionych do orzekania oraz manipulowanie składem sędziowskim przez TK.
Założenia reformy
Dokument opiera się na założeniu, że nadzór nad służbami to element sprawnie funkcjonującego państwa. Nie chodzi przy tym o ograniczenie ich skuteczności. Celem jest znalezienie równowagi między ochroną praw i wolności obywatelskich a przeciwdziałaniem zagrożeniom dla bezpieczeństwa państwa oraz porządku publicznego. Zagrożenia te są związane z działalnością terrorystyczną, działalnością obcych służb oraz działalnością przestępczą.
Dokument zawiera postulat kompleksowych zmian, ze szczególnym uwzględnieniem dwóch kluczowych elementów:
>> stworzenie niezależnego organu ds. kontroli nad działalnością służb specjalnych;
>> przyznanie jednostce prawa do informacji o byciu przedmiotem zainteresowania ze strony uprawnionych instytucji i prawa dostępu do przetwarzanych przez nie danych osobowych.
W Polsce nigdy nie stworzony został organ, który:
>> zajmowałby się wyłącznie nadzorem nad działalnością służb specjalnych;
>> mógł rozpatrywać skargi, był wyspecjalizowany w tej problematyce;
>> jednocześnie korzystałby z przymiotów niezależności i bezstronności.
Warto zauważyć, że w wielu państwach europejskich tego typu organy funkcjonują (np. w Niemczech i w Norwegii).
Organ taki podlegałby Sejmowi, a jego członkowie byliby apolityczni, niezawiśli w wykonywaniu swoich zadań i niezależni od władzy wykonawczej. W propozycji wykorzystane zostały doświadczenia różnych krajów demokratycznych, np. Belgii, Danii, Holandii, Kanady, Norwegii, Portugalii i Szwecji. W skład organu wchodziłby przewodniczący i 5 członków, których kadencja trwałby 6 lat. Co 3 lata następowałby wybór połowy składu organu. Ta sama osoba mogłaby być przewodniczącym lub członkiem organu nie dłużej niż przez dwie kolejne kadencje.
Nową instytucję obsługiwałoby kilkudziesięcioosobowe biuro zapewniające obsługę merytoryczną i logistyczną. Koszt zorganizowania go powinien się zamknąć w kwocie kilkudziesięciu milionów złotych, co nie jest dużą kwotą, jeśli się zważy, że roczne koszty funkcjonowania jedynie sektora służb specjalnych przekraczają miliard złotych/
Nowa instytucja kontrolowałby działalność:
>> Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego,
>> Agencji Wywiadu,
>> Biura Nadzoru Wewnętrznego MSWiA,
>> Centralnego Biura Antykorupcyjnego,
>> komórek Krajowej Administracji Skarbowej upoważnionych do wykonywania czynności operacyjno-rozpoznawczych,
>> Policji,
>> Służby Kontrwywiadu Wojskowego,
>> Służby Ochrony Państwa,
>> Służby Wywiadu Wojskowego,
>> Straży Granicznej, oraz
>> Żandarmerii Wojskowej.
Autorzy dokumentu
Grupa ekspertów, przygotowując ten dokument, spotykała się przez kilka miesięcy na zaproszenie Rzecznika Praw Obywatelskich. RPO od lat podejmuje działania zmierzające do stworzenia lepszego nadzoru nad służbami specjalnymi oraz otoczenia regulacyjnego, w którym respektowane byłyby zasady wynikające Konstytucji oraz ratyfikowanych umów międzynarodowych. Autorzy dokumentu reprezentują różne grupy zawodowe i środowiska."
OSIODŁAĆ PEGAZA - jak powinien wyglądać nadzór nad służbami. Raport ekspertów.pdf
\/
Powołajmy niezależną instytucję do nadzoru służb specjalnych. Propozycja Rzecznika Praw Obywatelskich i grupy ekspertów
Data: 2019-09-23
">> Rzecznik Praw Obywatelskich wraz z grupą ekspertów proponuje powołanie specjalnego niezależnego organu, który zajmowałby się nadzorem nad działalnością służb specjalnych i mógł rozpatrywać skargi indywidualne na działanie służb
>> Drugim filarem reformy służb policyjnych i specjalnych powinno być przyznanie jednostce prawa do informacji o byciu przedmiotem zainteresowania ze strony uprawnionych instytucji i prawa dostępu do przetwarzanych przez nie danych osobowych.
>> 23 września raport ekspertów z głównymi założeniami reformy został przedstawiony w Biurze RPO ekspertom i przedstawicielom służb specjalnych i policyjnych oraz organizacji prokuratorów, sędziów i społeczeństwa obywatelskiego.
>> Dokument adresowany jest do wszystkich sił politycznych w Polsce. Autorzy mają nadzieję, że stanie się on przedmiotem refleksji ze strony wszystkich kluczowych partii politycznych, ale także środowisk akademickich, dziennikarskich, pozarządowych i opiniotwórczych.
Potrzeba reformy
Autorzy raportu zauważają, że w odróżnieniu od innych państw demokratycznych w Polsce nigdy de facto nie dokończono procesu budowania nowoczesnych służb specjalnych. Brakującym elementem jest niezależny organ, który sprawowałby nadzór nad nimi. Skutek jest taki, że np. wciąż niewyjaśniona jest kwestia czy Centralne Biuro Antykorupcyjne zakupiło platformę do podsłuchów Pegasus.
Od kilku lat sytuacja obywatela jako potencjalnej ofiary nadużyć ze strony służb specjalnych - znacząco się pogorszyła.
Zmiany legislacyjne przyjęte w 2016 r. pogłębiły deficyt w ochronie praw obywatelskich:
>> nowelizacja ustawy o Policji z 2016 r. pozwoliła służbom specjalnym na praktycznie nieograniczone sprawdzanie tzw. danych internetowych;
>> wprowadzony mechanizm sprawdzania korzystania przez służby z tzw. metadanych daje raczej ułudę kontroli niż zapewnia poczucie bezpieczeństwa dla obywateli (sprawozdania statystyczne weryfikowane przez sądy);
>> w 2016 r. została także uchwalona ustawa o działaniach antyterrorystycznych, która przyznała służbom szereg dodatkowych uprawnień, ale także wyłączyła w zasadzie cudzoziemców spod ochrony konstytucyjnej jeśli chodzi o możliwą inwigilację;
>> nowelizacja Kodeksu Postępowania Karnego przyznała możliwość korzystania w procesie karnym z tzw. „owoców zatrutego drzewa", czyli dowodów zdobywanych nielegalnie (art. 168a k.p.k.). Tego typu zasada procesowa otwiera pole do różnego rodzaju nadużyć ze strony funkcjonariuszy policji, prokuratorów oraz funkcjonariuszy służb specjalnych.
W przypadku wszystkich trzech ustaw, Rzecznik Praw Obywatelskich składał wnioski do Trybunału Konstytucyjnego. Zostały one jednak przez RPO wycofane, ze względu na zasiadanie w składzie sędziowskim osób nieuprawnionych do orzekania oraz manipulowanie składem sędziowskim przez TK.
Założenia reformy
Dokument opiera się na założeniu, że nadzór nad służbami to element sprawnie funkcjonującego państwa. Nie chodzi przy tym o ograniczenie ich skuteczności. Celem jest znalezienie równowagi między ochroną praw i wolności obywatelskich a przeciwdziałaniem zagrożeniom dla bezpieczeństwa państwa oraz porządku publicznego. Zagrożenia te są związane z działalnością terrorystyczną, działalnością obcych służb oraz działalnością przestępczą.
Dokument zawiera postulat kompleksowych zmian, ze szczególnym uwzględnieniem dwóch kluczowych elementów:
>> stworzenie niezależnego organu ds. kontroli nad działalnością służb specjalnych;
>> przyznanie jednostce prawa do informacji o byciu przedmiotem zainteresowania ze strony uprawnionych instytucji i prawa dostępu do przetwarzanych przez nie danych osobowych.
W Polsce nigdy nie stworzony został organ, który:
>> zajmowałby się wyłącznie nadzorem nad działalnością służb specjalnych;
>> mógł rozpatrywać skargi, był wyspecjalizowany w tej problematyce;
>> jednocześnie korzystałby z przymiotów niezależności i bezstronności.
Warto zauważyć, że w wielu państwach europejskich tego typu organy funkcjonują (np. w Niemczech i w Norwegii).
Organ taki podlegałby Sejmowi, a jego członkowie byliby apolityczni, niezawiśli w wykonywaniu swoich zadań i niezależni od władzy wykonawczej. W propozycji wykorzystane zostały doświadczenia różnych krajów demokratycznych, np. Belgii, Danii, Holandii, Kanady, Norwegii, Portugalii i Szwecji. W skład organu wchodziłby przewodniczący i 5 członków, których kadencja trwałby 6 lat. Co 3 lata następowałby wybór połowy składu organu. Ta sama osoba mogłaby być przewodniczącym lub członkiem organu nie dłużej niż przez dwie kolejne kadencje.
Nową instytucję obsługiwałoby kilkudziesięcioosobowe biuro zapewniające obsługę merytoryczną i logistyczną. Koszt zorganizowania go powinien się zamknąć w kwocie kilkudziesięciu milionów złotych, co nie jest dużą kwotą, jeśli się zważy, że roczne koszty funkcjonowania jedynie sektora służb specjalnych przekraczają miliard złotych/
Nowa instytucja kontrolowałby działalność:
>> Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego,
>> Agencji Wywiadu,
>> Biura Nadzoru Wewnętrznego MSWiA,
>> Centralnego Biura Antykorupcyjnego,
>> komórek Krajowej Administracji Skarbowej upoważnionych do wykonywania czynności operacyjno-rozpoznawczych,
>> Policji,
>> Służby Kontrwywiadu Wojskowego,
>> Służby Ochrony Państwa,
>> Służby Wywiadu Wojskowego,
>> Straży Granicznej, oraz
>> Żandarmerii Wojskowej.
Autorzy dokumentu
Grupa ekspertów, przygotowując ten dokument, spotykała się przez kilka miesięcy na zaproszenie Rzecznika Praw Obywatelskich. RPO od lat podejmuje działania zmierzające do stworzenia lepszego nadzoru nad służbami specjalnymi oraz otoczenia regulacyjnego, w którym respektowane byłyby zasady wynikające Konstytucji oraz ratyfikowanych umów międzynarodowych. Autorzy dokumentu reprezentują różne grupy zawodowe i środowiska."
OSIODŁAĆ PEGAZA - jak powinien wyglądać nadzór nad służbami. Raport ekspertów.pdf
hO Aster Tor Pente - "Give Light and The People Will Follow."
„Kto poznał świat, znalazł trupa, a kto znalazł trupa, świat nie jest go wart” (logion 57)
„Kto poznał świat, znalazł trupa, a kto znalazł trupa, świat nie jest go wart” (logion 57)
- trup
- Biały Weteran Forume Tańczący na Kurhanach Wrogów
- Posty: 16903
- Rejestracja: 26-11-2009, 14:38
Re: POlitykowanie
Has Poland’s Government Become a Threat to Business?
A financier alleges a nightmarish detention and says politics has subverted the country’s judicial system.

An accusation had been made against Przemyslaw Krych, and, at about 9 on the morning of Dec. 19, 2017, he was arrested at his home in Warsaw. The financier was sure there had been a misunderstanding, and, as armed agents of the Polish government took him away in handcuffs, he confidently told his wife he’d be back later in the afternoon.
How could it not be a mistake? Krych was the founder and co-managing director of Griffin Real Estate, which had more than $5.6 billion in assets under management and was a partner in huge local projects with global investment luminaries Pacific Investment Management Co. and Oaktree Capital Group LLC. He carried his success with a swagger, typically explaining his business this way: “Griffin doesn’t develop real estate. We buy real estate developers and become the biggest player in the markets we enter.” He hobnobbed with powerful politicians and knew what made the government tick. This arrest, he was certain, would be cleared up quickly.
But Krych wouldn’t be back in the afternoon to see his wife as he promised. In fact, he wouldn’t be home for months. He was told the charge involved what appeared to be a 1 million-zloty ($251,000) bribe to Stanislaw Kogut, the chairman of the infrastructure committee in Poland’s Senate. Krych denied it, saying the sum was part of the total of $550,000 he’d given to the senator’s multiple sclerosis charity for more than a decade. This latest amount was earmarked for a new building for kids with autism.
The prosecutors didn’t charge Krych with wrongdoing, but they argued he might tamper with evidence if released and demanded the businessman be kept behind bars until he told them what they wanted to know—as Polish law allows. Krych insisted there was nothing to tell. The judge agreed with the government and remanded Krych to a prison in Sosnowiec in southern Poland.
And prison was where Krych says his story, already Kafkaesque, took on the creepy shadings of a horror movie. His ordeal, he says, is a parable of contemporary Poland: how the disruptive behavior and feudal organization of the populist government have corroded the judiciary and are endangering not just civil rights in general but also the stability that businesses need to prosper. “The notion that the authorities respect laws is pure fiction,” Krych says.
In Sosnowiec, around February 2018, after weeks in what was effectively solitary confinement, Krych was allowed to take walks around a barbed wire enclosure about the size of a tennis court. One day he was joined by two strangers who kept several steps behind him in the exercise yard but were close enough that he could hear what they were telling him. He says they offered a proposition and a number of threats: Give us dirt on opposition politicians or we will destroy you. The destruction could come in many ways, Krych recalls. Child pornography would be planted in his computer; his 16-year-old daughter would be sent to a treatment facility for victims of molestation; his wife would be arrested for embezzlement. Krych demurred. He said he had no information to trade.
But the two men continued to hound him at the exercise court and beyond. They’d walk into the showers as Krych was bathing, disrobe, and talk among themselves as if he weren’t there, discussing details of Krych’s life few people would have known. The duo weren’t the only people who seemed familiar with Krych’s private life. At night, he says, a person nearby would yell out to someone beyond the prison fence, a woman who stood on a hill listening like a bereft lover in a melodrama. But Krych recognized the script of their romance: snippets from letters he was allowed to send his wife from jail, as well as pre-prison family correspondence from his computer and messages from the WhatsApp account on his phone.
The harassment Krych says he endured took other forms. People who appeared to be prison guards—their uniforms sloppily put on, decorated with insignias that changed from day to day—told him to have his belongings ready and packed because he could be moved at any moment to a cell with violent convicts and rapists. He was never relocated.
What did the men want? According to Krych, they were after evidence of corruption among municipal politicians running against candidates of the ruling party. Government prosecutors, the men said, were always ready to strike a deal. The businessman mentioned these encounters to his lawyers, who accompanied him to interrogations by the prosecutor’s office in nearby Katowice. But Krych didn’t bring it up during questioning; he believed it was pointless because his harassers and the government were on the same side.
The prosecutor’s office and Poland’s prison agency declined to comment on Krych’s description of his treatment. Asked if his accusations might be borne out by surveillance video, the agency said that while recording was routine at the facility, the tapes were erased every two weeks. Prison officials say there’s no longer any video evidence of Krych’s six-month stay at Sosnowiec. Much of this story is therefore based on what Krych says happened to him.
Krych’s detention was supposed to last three months, but prosecutors got the court to extend it another three. Finally, on June 19, 2018, he was released and ordered to report to the local police station every month. He’d be asked at each session to turn over evidence about the alleged bribe, but the proceedings seemed increasingly perfunctory, almost as if the authorities had lost interest in him. “No new ground was covered during the meetings,” Krych says. “It was the same questions, which I answered in the same way.” In the nearly two years since he was arrested, Krych hasn’t been charged with a crime.
The day after this story ran online, the prosecutor’s office responded to Bloomberg’s request for comment. The arrest of “Przemyslaw K.,” it said, was a “judicial decision issued by an independent court after examining the evidence gathered in the case.” He “did not complain about the conditions in detention. In June 2018 the court changed its sentence from the arrest to a bail in the amount of 4 million zlotys and this sum of money was paid in.” It said “the investigative process is ongoing and developing” and that the businessman’s “line of defence” is “completely untrustworthy.”
In the months since Krych regained his freedom, he says he’s been able to discern the reasons for his detention. Krych is one of Poland’s preeminent businessmen, but he believes he was merely a pawn in one of the feuds within the Law and Justice party—specifically a shadowy contest that involved undermining Senator Kogut, the infrastructure committee chairman.
The crux of the prosecutors’ hunt for evidence of wrongdoing was a proposal to develop a hotel and movie theater complex in the city of Krakow—part of the power base of Kogut, a member of the ruling Law and Justice party at the time. Krych had met Kogut years before the party won an outright majority in 2015 to form a government. (He was among the highest senate vote-getters in that election.) Beginning in 2006, Kogut’s Foundation of Aid for the Disabled was the recipient of contributions from Krych and his companies, to the amount of $550,000, or a fifth of all Krych’s charitable giving, according to documents seen by Bloomberg. The prosecutor’s office alleged that Kogut helped maintain favorable zoning requirements for the planned Krakow complex, and so the contribution could be construed as a de facto bribe. (An audit of Griffin by the U.K. law firm Dentons, commissioned by Krych’s company and seen by Bloomberg, said that, apart from a few deficiencies in paperwork, there were no anomalies or “fictitious or misleading entries.”)
Krych said at his arrest, and has maintained ever since, that the government allegation was absurd—especially since the Krakow project was the smallest of three that Griffin took over when it bought the developer Echo Investment SA in 2015 and, in fact, he never seriously considered pursuing it. “I would be an idiot to give a bribe for a project with a value of less than €5 million when there’s a €5 billion investment portfolio at stake,” he says. The property has since been bought by the central government, which may turn it into a museum.
Senator Kogut is no longer the power he used to be. He’d been the chairman of the Senate Infrastructure Committee, but, on Dec. 19, 2017—the day of Krych’s arrest—the National Prosecutor’s Office tried to get the Senate to waive Kogut’s legislative immunity to charge him with corruption. Kogut denied the allegations—which were punctuated with news of Krych’s detention—and waived his own immunity to fight the charges. On the same day, Law and Justice suspended him from the party. He resigned as committee chair but stayed on in the Senate after his fellow legislators refused to allow prosecutors to arrest him. He’s insisted on his innocence, but his son, who used to run the charity, spent more than a year under arrest on the Krakow allegations, which he denied. Kogut, who plans to run as an independent in October’s legislative elections, declined to comment.
Several weeks after Krych’s release, the businessman says, he received a message from Adam Hofman, a public-relations executive who used to be a ruling party lawmaker. After agreeing to leave their mobile phones behind, Krych says, they took a walk in Lazienki Park in central Warsaw. According to Krych, Hofman said that the real estate magnate was a victim of a power struggle within the party and that politicians close to Zbigniew Ziobro, the minister of justice, wanted to reduce Senator Kogut’s clout in the Krakow region to promote one of their own allies, hence the probe into the charity. According to Krych, Hofman suggested he have dinner with Ziobro to talk over the situation. Krych says he declined.
Hofman tells Bloomberg he talked with Krych in the park but the meeting wasn’t his idea. He says he knew Krych from previous work together (a claim Krych denies) but that, after listening to Krych’s story, he didn’t see any opportunities to do more business and they never met again. He says he delivered no message to Krych and he wasn’t sent by anyone. Ziobro’s office didn’t return requests for comment.
Infighting among centers of power is a trademark of the Law and Justice government. Its decentralized organization encourages it, with its de facto leader Jaroslaw Kaczynski having no official role other than rank-and-file lawmaker. The party is itself an agglomeration of several preexisting political groups, including one led by Ziobro. Cabinet changes can have dramatic effects, including the sacking of executives at state-controlled companies, the top posts of which are often treated as sinecures for allies of powerful politicians.
In the past couple of years, Law and Justice has ignored the highest courts and passed legislation boosting the sway of politicians over the judiciary. The party has combined the job of justice minister—usually a political appointee—with that of chief prosecutor, who’d been politically neutral. The pursuit of justice has thus become a tool that “belongs to a single political party,” says Krzysztof Parchimowicz, a prosecutor who heads a group that says it’s fighting to maintain the profession’s autonomy. Much concern has been raised about the law that allows for temporary detentions without formal charges. The number of such jailings has risen steadily, from 13,665 in 2015 to 19,655 in 2018, according to the Helsinki Foundation for Human Rights, Poland’s largest human-rights watchdog. Last year the European Court of Human Rights issued rulings against Poland in three cases involving temporary detention.
For businesses, the justice system is a minefield. “There’s a very serious risk when the prosecutor’s office can step into business affairs at any time and with any arbitrary reason,” Parchimowicz says. “The bigger the role of the state prosecutor, the less room for economic freedom and the more damage to the creativity needed for business.”
When he was thrown into jail, Krych asked for a broom and mop to clean his cell. He’d resigned from all his positions at Griffin at his arrest and was therefore heartened that the company continued to operate neatly and efficiently without him. It concluded one of Poland’s biggest real estate deals—one worth about €1 billion ($1.1 billion)—while he was incarcerated. He was also happy that Pimco and Oaktree stuck by him. Both companies—bound by the rigorous U.S. Foreign Corrupt Practices Act—had a stipulation that allowed them to abrogate their contract with Griffin for lack of compliance. They chose not to activate the escape clause.
About a year after his release, Krych went in a leased Maybach to outside the prison in Sosnowiec to show a reporter where he said he’d been mistreated. He didn’t flinch as guards started filming him and his entourage. “What happened here,” he said, “poses a risk that everyone who’s considering investing in Poland should be aware of.” He also related a recent conversation at one of his monthly sessions in the prosecutor’s office. Asked what he was up to, Krych said without emotion, “Pursuing business interests outside Poland.” —With Marek Strzelecki
(Updates with response from prosecutor’s office in paragraph 12.)
---------------------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Nihiliści!
A financier alleges a nightmarish detention and says politics has subverted the country’s judicial system.

An accusation had been made against Przemyslaw Krych, and, at about 9 on the morning of Dec. 19, 2017, he was arrested at his home in Warsaw. The financier was sure there had been a misunderstanding, and, as armed agents of the Polish government took him away in handcuffs, he confidently told his wife he’d be back later in the afternoon.
How could it not be a mistake? Krych was the founder and co-managing director of Griffin Real Estate, which had more than $5.6 billion in assets under management and was a partner in huge local projects with global investment luminaries Pacific Investment Management Co. and Oaktree Capital Group LLC. He carried his success with a swagger, typically explaining his business this way: “Griffin doesn’t develop real estate. We buy real estate developers and become the biggest player in the markets we enter.” He hobnobbed with powerful politicians and knew what made the government tick. This arrest, he was certain, would be cleared up quickly.
But Krych wouldn’t be back in the afternoon to see his wife as he promised. In fact, he wouldn’t be home for months. He was told the charge involved what appeared to be a 1 million-zloty ($251,000) bribe to Stanislaw Kogut, the chairman of the infrastructure committee in Poland’s Senate. Krych denied it, saying the sum was part of the total of $550,000 he’d given to the senator’s multiple sclerosis charity for more than a decade. This latest amount was earmarked for a new building for kids with autism.
The prosecutors didn’t charge Krych with wrongdoing, but they argued he might tamper with evidence if released and demanded the businessman be kept behind bars until he told them what they wanted to know—as Polish law allows. Krych insisted there was nothing to tell. The judge agreed with the government and remanded Krych to a prison in Sosnowiec in southern Poland.
And prison was where Krych says his story, already Kafkaesque, took on the creepy shadings of a horror movie. His ordeal, he says, is a parable of contemporary Poland: how the disruptive behavior and feudal organization of the populist government have corroded the judiciary and are endangering not just civil rights in general but also the stability that businesses need to prosper. “The notion that the authorities respect laws is pure fiction,” Krych says.
In Sosnowiec, around February 2018, after weeks in what was effectively solitary confinement, Krych was allowed to take walks around a barbed wire enclosure about the size of a tennis court. One day he was joined by two strangers who kept several steps behind him in the exercise yard but were close enough that he could hear what they were telling him. He says they offered a proposition and a number of threats: Give us dirt on opposition politicians or we will destroy you. The destruction could come in many ways, Krych recalls. Child pornography would be planted in his computer; his 16-year-old daughter would be sent to a treatment facility for victims of molestation; his wife would be arrested for embezzlement. Krych demurred. He said he had no information to trade.
But the two men continued to hound him at the exercise court and beyond. They’d walk into the showers as Krych was bathing, disrobe, and talk among themselves as if he weren’t there, discussing details of Krych’s life few people would have known. The duo weren’t the only people who seemed familiar with Krych’s private life. At night, he says, a person nearby would yell out to someone beyond the prison fence, a woman who stood on a hill listening like a bereft lover in a melodrama. But Krych recognized the script of their romance: snippets from letters he was allowed to send his wife from jail, as well as pre-prison family correspondence from his computer and messages from the WhatsApp account on his phone.
The harassment Krych says he endured took other forms. People who appeared to be prison guards—their uniforms sloppily put on, decorated with insignias that changed from day to day—told him to have his belongings ready and packed because he could be moved at any moment to a cell with violent convicts and rapists. He was never relocated.
What did the men want? According to Krych, they were after evidence of corruption among municipal politicians running against candidates of the ruling party. Government prosecutors, the men said, were always ready to strike a deal. The businessman mentioned these encounters to his lawyers, who accompanied him to interrogations by the prosecutor’s office in nearby Katowice. But Krych didn’t bring it up during questioning; he believed it was pointless because his harassers and the government were on the same side.
The prosecutor’s office and Poland’s prison agency declined to comment on Krych’s description of his treatment. Asked if his accusations might be borne out by surveillance video, the agency said that while recording was routine at the facility, the tapes were erased every two weeks. Prison officials say there’s no longer any video evidence of Krych’s six-month stay at Sosnowiec. Much of this story is therefore based on what Krych says happened to him.
Krych’s detention was supposed to last three months, but prosecutors got the court to extend it another three. Finally, on June 19, 2018, he was released and ordered to report to the local police station every month. He’d be asked at each session to turn over evidence about the alleged bribe, but the proceedings seemed increasingly perfunctory, almost as if the authorities had lost interest in him. “No new ground was covered during the meetings,” Krych says. “It was the same questions, which I answered in the same way.” In the nearly two years since he was arrested, Krych hasn’t been charged with a crime.
The day after this story ran online, the prosecutor’s office responded to Bloomberg’s request for comment. The arrest of “Przemyslaw K.,” it said, was a “judicial decision issued by an independent court after examining the evidence gathered in the case.” He “did not complain about the conditions in detention. In June 2018 the court changed its sentence from the arrest to a bail in the amount of 4 million zlotys and this sum of money was paid in.” It said “the investigative process is ongoing and developing” and that the businessman’s “line of defence” is “completely untrustworthy.”
In the months since Krych regained his freedom, he says he’s been able to discern the reasons for his detention. Krych is one of Poland’s preeminent businessmen, but he believes he was merely a pawn in one of the feuds within the Law and Justice party—specifically a shadowy contest that involved undermining Senator Kogut, the infrastructure committee chairman.
The crux of the prosecutors’ hunt for evidence of wrongdoing was a proposal to develop a hotel and movie theater complex in the city of Krakow—part of the power base of Kogut, a member of the ruling Law and Justice party at the time. Krych had met Kogut years before the party won an outright majority in 2015 to form a government. (He was among the highest senate vote-getters in that election.) Beginning in 2006, Kogut’s Foundation of Aid for the Disabled was the recipient of contributions from Krych and his companies, to the amount of $550,000, or a fifth of all Krych’s charitable giving, according to documents seen by Bloomberg. The prosecutor’s office alleged that Kogut helped maintain favorable zoning requirements for the planned Krakow complex, and so the contribution could be construed as a de facto bribe. (An audit of Griffin by the U.K. law firm Dentons, commissioned by Krych’s company and seen by Bloomberg, said that, apart from a few deficiencies in paperwork, there were no anomalies or “fictitious or misleading entries.”)
Krych said at his arrest, and has maintained ever since, that the government allegation was absurd—especially since the Krakow project was the smallest of three that Griffin took over when it bought the developer Echo Investment SA in 2015 and, in fact, he never seriously considered pursuing it. “I would be an idiot to give a bribe for a project with a value of less than €5 million when there’s a €5 billion investment portfolio at stake,” he says. The property has since been bought by the central government, which may turn it into a museum.
Senator Kogut is no longer the power he used to be. He’d been the chairman of the Senate Infrastructure Committee, but, on Dec. 19, 2017—the day of Krych’s arrest—the National Prosecutor’s Office tried to get the Senate to waive Kogut’s legislative immunity to charge him with corruption. Kogut denied the allegations—which were punctuated with news of Krych’s detention—and waived his own immunity to fight the charges. On the same day, Law and Justice suspended him from the party. He resigned as committee chair but stayed on in the Senate after his fellow legislators refused to allow prosecutors to arrest him. He’s insisted on his innocence, but his son, who used to run the charity, spent more than a year under arrest on the Krakow allegations, which he denied. Kogut, who plans to run as an independent in October’s legislative elections, declined to comment.
Several weeks after Krych’s release, the businessman says, he received a message from Adam Hofman, a public-relations executive who used to be a ruling party lawmaker. After agreeing to leave their mobile phones behind, Krych says, they took a walk in Lazienki Park in central Warsaw. According to Krych, Hofman said that the real estate magnate was a victim of a power struggle within the party and that politicians close to Zbigniew Ziobro, the minister of justice, wanted to reduce Senator Kogut’s clout in the Krakow region to promote one of their own allies, hence the probe into the charity. According to Krych, Hofman suggested he have dinner with Ziobro to talk over the situation. Krych says he declined.
Hofman tells Bloomberg he talked with Krych in the park but the meeting wasn’t his idea. He says he knew Krych from previous work together (a claim Krych denies) but that, after listening to Krych’s story, he didn’t see any opportunities to do more business and they never met again. He says he delivered no message to Krych and he wasn’t sent by anyone. Ziobro’s office didn’t return requests for comment.
Infighting among centers of power is a trademark of the Law and Justice government. Its decentralized organization encourages it, with its de facto leader Jaroslaw Kaczynski having no official role other than rank-and-file lawmaker. The party is itself an agglomeration of several preexisting political groups, including one led by Ziobro. Cabinet changes can have dramatic effects, including the sacking of executives at state-controlled companies, the top posts of which are often treated as sinecures for allies of powerful politicians.
In the past couple of years, Law and Justice has ignored the highest courts and passed legislation boosting the sway of politicians over the judiciary. The party has combined the job of justice minister—usually a political appointee—with that of chief prosecutor, who’d been politically neutral. The pursuit of justice has thus become a tool that “belongs to a single political party,” says Krzysztof Parchimowicz, a prosecutor who heads a group that says it’s fighting to maintain the profession’s autonomy. Much concern has been raised about the law that allows for temporary detentions without formal charges. The number of such jailings has risen steadily, from 13,665 in 2015 to 19,655 in 2018, according to the Helsinki Foundation for Human Rights, Poland’s largest human-rights watchdog. Last year the European Court of Human Rights issued rulings against Poland in three cases involving temporary detention.
For businesses, the justice system is a minefield. “There’s a very serious risk when the prosecutor’s office can step into business affairs at any time and with any arbitrary reason,” Parchimowicz says. “The bigger the role of the state prosecutor, the less room for economic freedom and the more damage to the creativity needed for business.”
When he was thrown into jail, Krych asked for a broom and mop to clean his cell. He’d resigned from all his positions at Griffin at his arrest and was therefore heartened that the company continued to operate neatly and efficiently without him. It concluded one of Poland’s biggest real estate deals—one worth about €1 billion ($1.1 billion)—while he was incarcerated. He was also happy that Pimco and Oaktree stuck by him. Both companies—bound by the rigorous U.S. Foreign Corrupt Practices Act—had a stipulation that allowed them to abrogate their contract with Griffin for lack of compliance. They chose not to activate the escape clause.
About a year after his release, Krych went in a leased Maybach to outside the prison in Sosnowiec to show a reporter where he said he’d been mistreated. He didn’t flinch as guards started filming him and his entourage. “What happened here,” he said, “poses a risk that everyone who’s considering investing in Poland should be aware of.” He also related a recent conversation at one of his monthly sessions in the prosecutor’s office. Asked what he was up to, Krych said without emotion, “Pursuing business interests outside Poland.” —With Marek Strzelecki
(Updates with response from prosecutor’s office in paragraph 12.)
---------------------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Nihiliści!
hO Aster Tor Pente - "Give Light and The People Will Follow."
„Kto poznał świat, znalazł trupa, a kto znalazł trupa, świat nie jest go wart” (logion 57)
„Kto poznał świat, znalazł trupa, a kto znalazł trupa, świat nie jest go wart” (logion 57)
Re: POlitykowanie
Czekaj czekaj. Masz na myśli tego dziwaka gotowego na opierdolenie gały pierwszemu lepszemu słudze pana boga? Szanuj się chłopcze.Bloodcult pisze:Gdyby szukać politycznych analogii do polityki to byłbym co najmniej Grzegorzem Braunem - wierzący, kulturalny, z poczuciem humoru, itd.nicram pisze:Doskonałe! Jak logika Bloodculta. Bloodcult, Suskim Masterfula! :-)
- Hatefire
- mistrz forumowej ceremonii
- Posty: 11090
- Rejestracja: 21-12-2010, 12:19
- Lokalizacja: Katowice - miasto wielkich wydarzeń ;)
Re: POlitykowanie

Tak było :-D
Od braci dla braci
Od dobrych dla dobrych
Kacapskiej kurwie
Zawsze chuj do mordy
Od dobrych dla dobrych
Kacapskiej kurwie
Zawsze chuj do mordy
- dzik
- zahartowany metalizator
- Posty: 3711
- Rejestracja: 21-12-2010, 15:52
- Lokalizacja: Połaniec
Re: POlitykowanie
Czyli wariatem?Bloodcult pisze: Gdyby szukać politycznych analogii do polityki to byłbym co najmniej Grzegorzem Braunem
dobry kościół to kościół spalony
- trup
- Biały Weteran Forume Tańczący na Kurhanach Wrogów
- Posty: 16903
- Rejestracja: 26-11-2009, 14:38
Re: POlitykowanie
Nie badać seniorów, żeby nie wykryć im chorób… Kuriozalna opinia rządowej Agencji
25 września 2019
Nie będzie bilansu seniora w Warszawie. Program badań profilaktycznych dla osób w wieku 70 i 80 lat nie uzyskał akceptacji Ministerstwa Zdrowia i podległej resortowi Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji. Powód: przez program mogą zwiększyć się kolejki do lekarzy. Swoją opinię rządowa Agencja tłumaczy w sposób kuriozalny.
Agencja zarzuca stołecznemu programowi zły dobór populacji docelowej: to seniorzy w wieku 70 i 80 lat.
W opinii czytamy, że do grupy, która miałaby zostać w ramach programu przebadana, włączono również populację bezobjawową, a to może - według Agencji - skutkować wręcz "nadwykrywalnością poszczególnych jednostek chorobowych".
Oznacza to ni mniej, nie więcej: im więcej osób zostanie przebadanych - tym więcej chorób może zostać wykrytych.
A to - zdaniem Agencji i resortu zdrowia - może przyczyniać się do "pogłębienia trudności w dostępie do świadczeń NFZ" przez zwiększenie kolejek do specjalistów.

25 września 2019
Nie będzie bilansu seniora w Warszawie. Program badań profilaktycznych dla osób w wieku 70 i 80 lat nie uzyskał akceptacji Ministerstwa Zdrowia i podległej resortowi Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji. Powód: przez program mogą zwiększyć się kolejki do lekarzy. Swoją opinię rządowa Agencja tłumaczy w sposób kuriozalny.
Agencja zarzuca stołecznemu programowi zły dobór populacji docelowej: to seniorzy w wieku 70 i 80 lat.
W opinii czytamy, że do grupy, która miałaby zostać w ramach programu przebadana, włączono również populację bezobjawową, a to może - według Agencji - skutkować wręcz "nadwykrywalnością poszczególnych jednostek chorobowych".
Oznacza to ni mniej, nie więcej: im więcej osób zostanie przebadanych - tym więcej chorób może zostać wykrytych.
A to - zdaniem Agencji i resortu zdrowia - może przyczyniać się do "pogłębienia trudności w dostępie do świadczeń NFZ" przez zwiększenie kolejek do specjalistów.

hO Aster Tor Pente - "Give Light and The People Will Follow."
„Kto poznał świat, znalazł trupa, a kto znalazł trupa, świat nie jest go wart” (logion 57)
„Kto poznał świat, znalazł trupa, a kto znalazł trupa, świat nie jest go wart” (logion 57)
- Bloodcult
- mistrz forumowej ceremonii
- Posty: 7637
- Rejestracja: 09-12-2006, 00:01
- Lokalizacja: Łódź
Re: POlitykowanie
Pośrednia eutanazja. Doganiamy postępowy zachód :)
- trup
- Biały Weteran Forume Tańczący na Kurhanach Wrogów
- Posty: 16903
- Rejestracja: 26-11-2009, 14:38
Re: POlitykowanie
Chyba Ty. Tam jest leczenie na mnóstwo wyższym poziomie. I takie farmazony że zachód zły bo gdzieś jest dopuszczalna eutanazja, to jest bzdura... typowo POLpulistyczne pierdoletyBloodcult pisze:Pośrednia eutanazja. Doganiamy postępowy zachód :)
hO Aster Tor Pente - "Give Light and The People Will Follow."
„Kto poznał świat, znalazł trupa, a kto znalazł trupa, świat nie jest go wart” (logion 57)
„Kto poznał świat, znalazł trupa, a kto znalazł trupa, świat nie jest go wart” (logion 57)
- uglak
- mistrz forumowej ceremonii
- Posty: 10017
- Rejestracja: 15-06-2012, 12:03
- Lokalizacja: ארץ ישראל
Re: POlitykowanie
w jednym poscie piszesz, zeby nie generalizowac i sam generalizujesz ;-)
Guilty of being right
- trup
- Biały Weteran Forume Tańczący na Kurhanach Wrogów
- Posty: 16903
- Rejestracja: 26-11-2009, 14:38
Re: POlitykowanie
No o oczywiście ale w ilu krajach europejskich leczenie tak leży odłogiem jak w Polsce? I jakie to ma znaczenie w tym przypadku?
hO Aster Tor Pente - "Give Light and The People Will Follow."
„Kto poznał świat, znalazł trupa, a kto znalazł trupa, świat nie jest go wart” (logion 57)
„Kto poznał świat, znalazł trupa, a kto znalazł trupa, świat nie jest go wart” (logion 57)
- uglak
- mistrz forumowej ceremonii
- Posty: 10017
- Rejestracja: 15-06-2012, 12:03
- Lokalizacja: ארץ ישראל
Re: POlitykowanie
Każdy rozsądny obywatel cebulandii, widząc co się odpierdala w szeroko rozumianej ochronie zdrowia powinien bez wahania podpisać zgodę na eutanazję. Oczywiście reszta, otumaniona kadzidłem może się modlić i liczyć na cud. Jebać wszystkich obrońców życia za wszelką cenę.
-
- Biały Weteran Forume Tańczący na Kurhanach Wrogów
- Posty: 16546
- Rejestracja: 12-12-2006, 09:30
Re: POlitykowanie
Nie trzeba mieć niesamowitej wyobraźni by zdawać sobie sprawę jakim zagrożeniem jest wyposażenie urzędników, a tymi są de facto lekarze państwowej służby zdrowia, w prawo do zabijania motywowanego subiektywną oceną opartą na przepisach. Jest tu jakiś wolnościowiec czy wszyscy to osobnicy o mentalności niewolników z radością oczekujący takiego totalitarnego rozwiązania?trup pisze:Chyba Ty. Tam jest leczenie na mnóstwo wyższym poziomie. I takie farmazony że zachód zły bo gdzieś jest dopuszczalna eutanazja, to jest bzdura... typowo POLpulistyczne pierdoletyBloodcult pisze:Pośrednia eutanazja. Doganiamy postępowy zachód :)
Jeśli prawdę można wypowiedzieć tylko szeptem, oznacza to, że kraj został opanowany przez wrogów.
- Ascetic
- Biały Weteran Forume Tańczący na Kurhanach Wrogów
- Posty: 16291
- Rejestracja: 10-01-2015, 15:54
Re: POlitykowanie
w temacie wolnościowym. w sobotę masz u siebie kolorową imprezę. tak jako wolnościowiec, blokujesz, czy się jednak (jako zdeklarowany wolnościowiec) godzisz na jej odbycie się ? takie mam nurtujące i zaczepne pytanie.Pacjent pisze: Nie trzeba mieć niesamowitej wyobraźni by zdawać sobie sprawę jakim zagrożeniem jest wyposażenie urzędników, a tymi są de facto lekarze państwowej służby zdrowia, w prawo do zabijania motywowanego subiektywną oceną opartą na przepisach. Jest tu jakiś wolnościowiec czy wszyscy to osobnicy o mentalności niewolników z radością oczekujący takiego totalitarnego rozwiązania?
lys på slutten av lys
-
- Biały Weteran Forume Tańczący na Kurhanach Wrogów
- Posty: 16546
- Rejestracja: 12-12-2006, 09:30
Re: POlitykowanie
Nic z tym nie robię. Natomiast z liberalnego punktu widzenia należałby traktować marsze zboczeńców tak jak ekshibicjonistę biegającego po parku. On też narusza czyjąś wolność, nazywając swoją swawolę wolnością.Ascetic pisze:w temacie wolnościowym. w sobotę masz u siebie kolorową imprezę. tak jako wolnościowiec, blokujesz, czy się jednak (jako zdeklarowany wolnościowiec) godzisz na jej odbycie się ? takie mam nurtujące i zaczepne pytanie.Pacjent pisze: Nie trzeba mieć niesamowitej wyobraźni by zdawać sobie sprawę jakim zagrożeniem jest wyposażenie urzędników, a tymi są de facto lekarze państwowej służby zdrowia, w prawo do zabijania motywowanego subiektywną oceną opartą na przepisach. Jest tu jakiś wolnościowiec czy wszyscy to osobnicy o mentalności niewolników z radością oczekujący takiego totalitarnego rozwiązania?
Jeśli prawdę można wypowiedzieć tylko szeptem, oznacza to, że kraj został opanowany przez wrogów.
- Drone
- mistrz forumowej ceremonii
- Posty: 9917
- Rejestracja: 11-06-2012, 15:28
Re: POlitykowanie
W takim razie proponuję też tak traktować pokazy kościelne typu procesje na Boże Ciało, pasterki, roraty i msze na wolnym powietrzu. Czy nie mam prawa dyszeć z oburzenia, gdy widzę kapłana katolickiego w telewizji publicznej? Należałoby to traktować jak bieganie ekshibicjonisty po parku... Nie mówiąc już o tym, że wciągają w to dzieci daleko skuteczniej niż środowiska LGBT...Pacjent pisze:Nic z tym nie robię. Natomiast z liberalnego punktu widzenia należałby traktować marsze zboczeńców tak jak ekshibicjonistę biegającego po parku. On też narusza czyjąś wolność, nazywając swoją swawolę wolnością.Ascetic pisze:w temacie wolnościowym. w sobotę masz u siebie kolorową imprezę. tak jako wolnościowiec, blokujesz, czy się jednak (jako zdeklarowany wolnościowiec) godzisz na jej odbycie się ? takie mam nurtujące i zaczepne pytanie.Pacjent pisze: Nie trzeba mieć niesamowitej wyobraźni by zdawać sobie sprawę jakim zagrożeniem jest wyposażenie urzędników, a tymi są de facto lekarze państwowej służby zdrowia, w prawo do zabijania motywowanego subiektywną oceną opartą na przepisach. Jest tu jakiś wolnościowiec czy wszyscy to osobnicy o mentalności niewolników z radością oczekujący takiego totalitarnego rozwiązania?
Niech sobie w kościołach to organizują albo w domach, a nie gorszą porządnych ludzi!
Ostatnio zmieniony 26-09-2019, 15:22 przez Drone, łącznie zmieniany 1 raz.
Przegrana jest na wyciągnięcie ręki.
- nicram
- Biały Weteran Forume Tańczący na Kurhanach Wrogów
- Posty: 12627
- Rejestracja: 13-04-2011, 18:53
- Lokalizacja: Litzmannstadt
Re: POlitykowanie
Czy zboczeńcy jak ich nazywasz, będą na tym marszu eksponować obszary ciała, które eksponuje ekshibicjonista w parku? Bo jak nie, to Twój tok myślenia jest bardzo podobny do toku myślenia innego kolegi, który ma problemy z logicznym myśleniem.
Ostatnio zmieniony 26-09-2019, 15:27 przez nicram, łącznie zmieniany 1 raz.
all the monsters will break your heart
-
- Biały Weteran Forume Tańczący na Kurhanach Wrogów
- Posty: 16546
- Rejestracja: 12-12-2006, 09:30
Re: POlitykowanie
W takim razie proponuję też tak traktować pokazy kościelne typu procesje na Boże Ciało, pasterki, roraty i msze na wolnym powietrzu. Czy nie mam prawa dyszeć z oburzenia, gdy widzę kapłana katolickiego w telewizji publicznej? Należałoby to traktować jak bieganie ekshibicjonisty po parku... Nie mówiąc już o tym, że wciągają w to dzieci daleko skuteczniej niż środowiska LGBT...[/quote]Drone pisze:Nic z tym nie robię. Natomiast z liberalnego punktu widzenia należałby traktować marsze zboczeńców tak jak ekshibicjonistę biegającego po parku. On też narusza czyjąś wolność, nazywając swoją swawolę wolnością.Ascetic pisze:
w temacie wolnościowym. w sobotę masz u siebie kolorową imprezę. tak jako wolnościowiec, blokujesz, czy się jednak (jako zdeklarowany wolnościowiec) godzisz na jej odbycie się ? takie mam nurtujące i zaczepne pytanie.
To jeszcze przedstaw wyniki badań dotyczące wpływu takiego obrazka na psychikę dziecka, podobne do tych jakie dotyczą obcowania dzieci z homoseksualnymi zachowaniami.
Jeśli prawdę można wypowiedzieć tylko szeptem, oznacza to, że kraj został opanowany przez wrogów.
Re: POlitykowanie
Rozumiem, że procesje tego czarnego zwichrowanego emocjonalnie bydła, przebranego w damskie fatałaszki też chciałbyś oprotestować.
- Wacław
- rasowy masterfulowicz
- Posty: 2678
- Rejestracja: 04-08-2018, 08:37
Re: POlitykowanie
uwielbiam taką pokrętna logikę. jestem wolnościowcem i ja wyznaczam obszary gdzie ta wolność się zaczyna i kończy. myśle, że uczciwiej jest powiedzieć np. jestem faszystą. i klarownie i zgodnie z przekonaniami. i bez schizofrenii. choć rozumiem, że to aktualnie nie takie proste. jeszcze nie teraz.