Wydawca: Helter Skelter Productions Data premiery: 2022-06-30
USA
HELTER SKELTER PRODUCTIONS (distributed & marketed by REGAIN RECORDS) is proud to present HELLFIRE DEATHCULT’s highly anticipated third album, Al Nombre de la Muerte, on CD and vinyl LP formats.
For nearly a decade now, Chicago’s HELLFIRE DEATHCULT have doggedly pursued an uncompromising and fiercely focused vision of blackgrind. From their debut EP, 2014’s Ave Mors – which HELTER SKELTER reissued in late 2018 – on to two full-lengths as well as prolific assaults on the live front, this power-trio have proven dependable and DEADLY. Theirs is a world-eating sound, and hypnotically so, whose bulldozing physicality recalls classic Archgoat, Goatpenis, Black Witchery, and Morbosidad but with a punishing persona all their own.
Nearly four years on from their last full-length, HELLFIRE DEATHCULT return to an ever-cursed world with their third album, Al Nombre de la Muerte. Immediately, the gutted blackgrind is recognizably HELLFIRE DEATHCULT – primitive, primordial, powerful – and is encased in a sweltering production that skillfully highlights all the nuance and nous of this uncompromising, unmerciful sound. However, scratch deeper below the barbed-wire surface and one will find that they’ve subtly perfected the art of catchiness across Al Nombre de la Muerte: anchored by gnawing & clawing riffs with a nuclear fuckton of bottom end, HELLFIRE DEATHCULT almost effortlessly dole out hummable hymns – but of course, ones that authentically breathe the blackest essence of this arcane art, all through a grimy gasmask. So, while their aesthetic foundation remains firm, with this new record HELLFIRE DEATHCULT challenges to be included in that (black)list of (un)hallowed names.
Co za debiut! Jestem absolutnie zauroczony tym co zaserwowała ta norweska ekipa i absolutnie nie dziwię się, że Dark Descent nie zwlekała z kontraktem. Dotychczasowe doświadczenie muzyków Sover...
...co do saksofonu to był to przypadek całkowity. Bo idąc coś zjeść do miasta napotkaliśmy kolesia który na ulicy grał na saksofonie. Zagadałem do niego żeby nagrał nam jakieś partie i zgodził się. Oczywiście nie miał pojęcia na co się porwał, do tego komunikacja nie była najlepsza, bo okazał się być obywatelem Ukrainy i język polski nie był dobry albo w ogóle go nie było...