Naprawy, gwarancje etc.
Moderatorzy: Heretyk, Nasum, Sybir, Gore_Obsessed, ultravox
- moonfire
- zahartowany metalizator
- Posty: 3483
- Rejestracja: 10-05-2011, 00:48
Naprawy, gwarancje etc.
Podejrzewam, że zepsuł mi się modem Huawei do mobilniaka z Orange, niestety, przy przeprowadzce zapodziałem gwarancję, ale mam wszystkie inne dokumenty: paragon zakupu, umowę. Kobita w salonie pedziała, że muszę skołować sobie duplikat karty gwarancyjnej, albo znaleźć swoją, bo inaczej nawet jeśli odeślą do producenta, on sprawę zlekceważy. I teraz pytanie: czy nie jest logicznym, skoro kupowałem w salonie na warunkach gwarancyjnych i mam wszystkie dokumenty, powinni mi przyjąć modem do naprawy?
- empir
- zahartowany metalizator
- Posty: 4672
- Rejestracja: 31-08-2008, 23:17
- Lokalizacja: silesia
Re: Naprawy, gwarancje etc.
Masz 2 opcje (z 3 dostępnych):
1. Korzystasz z gwarancji i wtedy gwarant decyduje co i jak. Najczęściej trzeba dostarczyć kartę gwarancyjną i dowód zakupu.
2. Ustawa konsumencka (jeśli kupiłeś na osobę fizyczną). Wtedy wystarczy dowód zakupu. Napisz pismo że korzystasz z umowy konsumenckiej i podaj swoje rządanie (naprawa, wymiana na nowe, zwrot kasy)
3. Rękojmia - na firmę
1. Korzystasz z gwarancji i wtedy gwarant decyduje co i jak. Najczęściej trzeba dostarczyć kartę gwarancyjną i dowód zakupu.
2. Ustawa konsumencka (jeśli kupiłeś na osobę fizyczną). Wtedy wystarczy dowód zakupu. Napisz pismo że korzystasz z umowy konsumenckiej i podaj swoje rządanie (naprawa, wymiana na nowe, zwrot kasy)
3. Rękojmia - na firmę
- moonfire
- zahartowany metalizator
- Posty: 3483
- Rejestracja: 10-05-2011, 00:48
Re: Naprawy, gwarancje etc.
Kupiłem na osobę fizyczną, więc opcja numer dwa. Nie mają prawa mi tego nie przyjąć? A jak w takim wypadku jest z płatnością za naprawę? Za friko, mam nadzieję? Po drugie, czy mogę powołać się na jakąś ustawę w razie pisania odwołania?
- empir
- zahartowany metalizator
- Posty: 4672
- Rejestracja: 31-08-2008, 23:17
- Lokalizacja: silesia
Re: Naprawy, gwarancje etc.
Ustawa konsumencka obowiązuje 2 lata. Jest (jak wiele PL przepisów) do dupy i nie zawsze precyzyjna ale gwarantuje Tobie jako konsumentowi ochronę. Z tym że roszczenia masz zawsze do sprzedawcy a nie do producenta. Reklamacje składasz na piśmie. Jak do 2 tygodni nie ustosunkuje się do Twojego rządania to oznacza to iż je spełni.
W każdym mieście jest miejski (lub powiatowy) rzecznik praw konsumenta. Płacą im za to aby za free pomagali więc w razie czego możesz iść po poradę.
W każdym mieście jest miejski (lub powiatowy) rzecznik praw konsumenta. Płacą im za to aby za free pomagali więc w razie czego możesz iść po poradę.
- moonfire
- zahartowany metalizator
- Posty: 3483
- Rejestracja: 10-05-2011, 00:48
Re: Naprawy, gwarancje etc.
To dzięki za info, w poniedziałek będę walczył.
- empir
- zahartowany metalizator
- Posty: 4672
- Rejestracja: 31-08-2008, 23:17
- Lokalizacja: silesia
Re: Naprawy, gwarancje etc.
Na tych stronach kiedyś było sporo pożytecznych rad. Nie wiem jak teraz ale poprzeglądaj.
http://e-konsument.pl/
http://www.klient.cogdziekupic.pl/
http://forumprawne.org/prawa-konsumenta/
http://prawo.wieszjak.pl/forum/id/226,K ... -umowy.htm
http://e-konsument.pl/
http://www.klient.cogdziekupic.pl/
http://forumprawne.org/prawa-konsumenta/
http://prawo.wieszjak.pl/forum/id/226,K ... -umowy.htm
- empir
- zahartowany metalizator
- Posty: 4672
- Rejestracja: 31-08-2008, 23:17
- Lokalizacja: silesia
Re: Naprawy, gwarancje etc.
Jak podasz na priva maila to Ci mogę kilka wzorów pism wysłać
- H-K44
- weteran forumowych bitew
- Posty: 1231
- Rejestracja: 16-04-2009, 10:01
- Lokalizacja: Left Hand Path
Re: Naprawy, gwarancje etc.
empir pisze:Masz 2 opcje (z 3 dostępnych):
1. Korzystasz z gwarancji i wtedy gwarant decyduje co i jak. Najczęściej trzeba dostarczyć kartę gwarancyjną i dowód zakupu.
2. Ustawa konsumencka (jeśli kupiłeś na osobę fizyczną). Wtedy wystarczy dowód zakupu. Napisz pismo że korzystasz z umowy konsumenckiej i podaj swoje rządanie (naprawa, wymiana na nowe, zwrot kasy)
3. Rękojmia - na firmę
Wiem, przypierdalam się, ale rządzić a żądać to dwie różne sprawy.empir pisze:Ustawa konsumencka obowiązuje 2 lata. Jest (jak wiele PL przepisów) do dupy i nie zawsze precyzyjna ale gwarantuje Tobie jako konsumentowi ochronę. Z tym że roszczenia masz zawsze do sprzedawcy a nie do producenta. Reklamacje składasz na piśmie. Jak do 2 tygodni nie ustosunkuje się do Twojego rządania to oznacza to iż je spełni.
W każdym mieście jest miejski (lub powiatowy) rzecznik praw konsumenta. Płacą im za to aby za free pomagali więc w razie czego możesz iść po poradę.
I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... Stranger
- empir
- zahartowany metalizator
- Posty: 4672
- Rejestracja: 31-08-2008, 23:17
- Lokalizacja: silesia
Re: Naprawy, gwarancje etc.
Masz rację, mój błąd. To jeden z tych nielicznych wyrazów w którym czasem zrobię orta (tzn. jak nie trafię).
Re: Naprawy, gwarancje etc.
Polecam telefon do Urzędu Ochrony Konsumenta i Konkurencji: 800 007 707