news





the newest reviews

Ataraxy

Where All Hope Fades ___2018
Trochę nieszczęśliwe jest według mnie opisywanie Ataraxy jako zespołu death/doom metalowego - znacznie bliższe prawdy byłoby określenie ich twórczości jako współczesny dark metal z death metalowymi korzeniami. O ile oczywiście przywiązujecie jakąkolwiek wagę do nomenklatury stylistycznej, bo sam zespół raczej nie wydaje się zawracać tym sobie głowy. Produkcje Hiszpanów są w ...





Disembowel

Plagues and Ancient Rites ___2017
Fajne logo, fajna okładka, lovecraftowe tytuły kawałków i bandycko-oldskulowy wizerunek zespołu. Wydaje się, że bez słuchania można już ładować karabin pochwalnymi spustami pod adresem tej chilijskiej hordy, a tu dupa - na wspomnianych atrybutach kończą się ‘plusy dodatnie’ Disembowel, których nazwa nie powinna Was zmylić - nie jest to absolutnie stylistyczny hołd dla pewnego...





news

  • Trauma – reedycja "Comedy Is Over" w Deformeathing Production

    2017-09-08

    22 września ukaże się reedycja debiutanckiego albumu Trauma "Comedy Is Over". Oryginalne taśmy ze studia S.L. zostały poddane masteringowi za który odpowiedzialny jest Piotr Gruenpeter z Satanic Audio. Zupełnie nowa szata graficzna przygotowana została przez Archart Studio. Płyta poszerzona jest o jeden bonusowy utwór. Pre-order wydawnictwa dostępny jest na stronie Deformeathing Production.

    Na profilu Bandcamp wytwórni udostępniony został jeden utwór do odsłuchu:

    "Comedy Is Over" to bezapelacyjnie jeden z kamieni milowych polskiej
    sceny death metal. Album pierwotnie ukazał się w 1996 roku i
    zdecydowanie wyprzedzał swoje czasy wizjonerstwem, odwagą kompozycyjną i
    pomimo, że był to debiut, dojrzałością aranżacji. Całości dopełniają
    zaskakujące i niebanalne teksty. Zespół zebrał za swój debiut masę
    pozytywnych recenzji goszcząc w największych magazynach na całym
    świecie. Problemem pozostawał fakt,  że od ponad 15 lat album ten był
    niedostępny… Aż do teraz.

     

    Oto jak sprawę komentuje Mister:
    "Słuchając po latach tych utworów, czuje się jakbym przewracał kolejne strony rodzinnego albumu ze zdjęciami i przyznam, że łezka w oku przy tym się kręci. Widzę jak upływający czas zmieniał nas, rodził doświadczenie i dawał swobodę kreowania własnej  muzycznej przestrzeni. Wracają wspomnienia, klimat tamtych czasów, emocje jakie wówczas nami targały i muzyczne inspiracje, dzięki którym rozwijał się styl Traumy. To wszystko wyryte jest w kompozycjach zawartych na "Comedy Is Over" i ma dla mnie niezwykłą sentymentalna wartość. Po 20 latach ta muzyka smakuje jak stare wino, gdyż ma wyraźny aromat, charakter i moc. W moim subiektywnym odczuciu brzmi ona wciąż szczerze i aktualnie. Nie pozostaje mi nic innego jak tylko życzyć Wam Traumatycznych doznań w zderzeniu z jej zawartością :)."


    www.deformeathing.com
    www.deformeathing.bandcamp.com
    www.facebook.com/deformeathing
    www.facebook.com/trauma_official
    www.trauma.art.pl
    www.traumadeath.bandcamp.com

    added by: Olo
    source: Deformeathing Production

    TraumaDeformeathing Production


Nuclear Holocaust

Jest old school, bo nie zagraliśmy ani jednego oryginalnego dźwięku, kawałki są krótkie, jest w nich mnóstwo thrashu i punka, szczypta death metalu – to dla wielu będzie właśnie przepisem na grindcore, zmieniają się tylko proporcje. Nie boli nas ta łata, nie chce nam się też szukać innej.

Ulcer

Może dzięki uwielbieniu Dissection jest na Heading Below więcej melodii? Może za sprawą Testimony of Ancients znalazły się klawiszowe podkłady? Być może dlatego, że kochamy Autopsy jest więcej tłustych zwolnień? Jakoś tak to wszystko naturalnie przyszło.

Echoes of Yul

Granie w pojedynkę, miksowanie, itp. to trochę wymóg sytuacji w jakiej jestem kiedy trudno jest znaleźć kogoś nadającego na podobnych falach, ale są plusy: gram kiedy chcę, muzyka ma spójną wizję i nie idę na żadne kompromisy.