ZŁY mastering (Loudness war)

ogólne rozmowy o tym i owym... tylko metal prosimy....

Moderatorzy: Heretyk, Nasum, Sybir, Gore_Obsessed, ultravox

Awatar użytkownika
ultravox
zahartowany metalizator
Posty: 5081
Rejestracja: 31-08-2006, 23:09

ZŁY mastering (Loudness war)

24-03-2012, 10:11

Uprzedzając ewentualne pytania, nie chodzi w tym temacie o to jak sprawić, by twoja black metalowa horda zabrzmiała naprawdę złowieszczo ;) Zakładam go bardziej z ciekawości niż z chęci udowodniania czegokolwiek, bo w kwestiach technicznych jestem raczej laikiem. Każdy chyba słyszał o zjawisku określanym jako "Loudness war", czyli masowej tendencji do produkowania nagrań o coraz większej głośności, co podobno odbija się w negatywny sposób na dynamice i w rezultacie powoduje zmęczenie słuchacza (może też prowadzić do zniekształcenia pierwotnie nagranego sygnału). Być może to właśnie to, a nie sentyment do starych czasów sprawia, że większość wydawanych obecnie płyt z metalem (i nie tylko) wydaje się nam płaska i monotonna...

Chętnie poznałbym opinie osób związanych z tematem i dowiedział się, czy rzeczywiście mamy do czynienia z poważnym problemem.

Jeśli tak jest, to podawajcie tu przykłady płyt (czy też konkretnych ich wydań), na które warto/nie warto wydać pieniędzy. Chodzi mi tutaj wyłącznie o kwestie związane z dźwiękiem, nie o wartość kolekcjonerską czy sprawy estetyczne. No i raczej nie trzeba tu wymieniać oczywistych przykładów typu "Death Magnetic" ;)
nightspiryt

Re: ZŁY mastering (Loudness war)

24-03-2012, 10:46

zjebany mastering może popsuć całe nagranie. problem dotyczy zdecydowanej większości obecnie wydawanych albumów pop/rock i sporej części remasterów starszych nagrań

problemem jest nie tyle zwiększanie głośności samo w sobie, co kompresja całości materiału

metal - żeby nie szukać daleko - Paracletus jest fatalnie zmasterowany. nie rozumiem jak C. mógł na to pozwolić
cvntr
świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 21-12-2010, 11:47

Re: ZŁY mastering (Loudness war)